Rey Visual Design Learning Test (RVDLT)

 In Basisschool, Bohn, Stafleu van Loghum, Geheugen, Neuropsychologie, Onderwijs
Link:
< Back
Auteurs P. Wilhelm, H. Swaab, A.H.M.L. Serlier- van den Bergh, K.B. van der Heijden
Jaar van uitgave 2010
Meetpretentie Visuele geheugen: korte termijn/werkgeheugen, leervermogen en het langetermijngeheugen voor visuele informatie.
Handleiding Ja
Taal Nederlands
Doelgroep 6-12 jaar – Basisschool, Kinderen
Sector Neuropsychologie
Normering Algemene jeugdbevolking 6 t/m 12 jaar, normering per levensjaar, niet-leeftijdsgerelateerde normering
Afname duur Ca. 60 minuten (en 20 minuten voor de scoring)
Afname wijze Individueel

pen-en-papier-methoden en deels digitaal

Scoringswijze Er wordt handmatig gescoord aan de hand van een scoringsprotocol. Scores worden aangegeven op een speciaal scoringsformulier. De ruwe scores kunnen vervolgens handmatig worden omgezet of geautomatiseerd met behulp van Testweb.
Cotan beoordeling

Ja, 2012

Voor de COTAN-beoordeling klik hier. U dient ingelogd te zijn om de beoordeling te kunnen bekijken. Hier heeft een abonnement voor nodig, welke u als lid van de VVP, met korting kunt afsluiten.

Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum
Link Voor meer informatie over deze test klik hier. U wordt verwezen naar de website van de uitgeverij.
Overig Bedoeld voor gebruik bij neuropsychologische diagnostiek bij kinderen met vermeende leer- of ontwikkelingsstoornissen of voor vaststellen van cognitieve functiestoornissen na hersentrauma of andere neurologische aandoeningen.
Recent Posts