The Children’s Communication Checklist (CCC-2-NL)
Auteurs | D.V.M. Bishop |
Jaar van uitgave | 2007 |
Meetpretentie | communicatievaardigheden met accent op pragmatiek |
Handleiding | ja |
Taal | Nederlands |
Doelgroep | Basisschool, Jongeren/Adolescenten |
Sector | Basisschool/ Voorgezet onderwijs |
Normering | Voor de normering zijn er gegevens verzameld bij 2580 kinderen op reguliere scholen verspreid over Nederland 4 t/m 15 jaar. Er zijn geen Vlaamse normen.
4 t/m 5 jaar kwartaalnormen 6 t/m 7 jaar halfjaarnormen oudere kinderen jaarnormen. Totaal 2666 kinderen uit heel Nederland, waarvan de vragenlijsten ingevuld werden door de ouders van de kinderen. |
Afname duur | 20 minuten |
Afname wijze | pen-en-papier-methode |
Scoringswijze | handmatig |
Cotan beoordeling | Ja in periode van 1999-2003
Voor de COTAN-beoordeling klik hier. U dient ingelogd te zijn om de beoordeling te kunnen bekijken. Hier heeft een abonnement voor nodig, welke u als lid van de VVP, met korting kunt afsluiten. |
Uitgeverij | Pearson |
Link | Voor meer informatie over deze test klik hier. U wordt verwezen naar de website van de uitgeverij. |
Overig | Het screenen van kinderen van wie waarschijnlijk is dat zij spraak-/ taalmoeilijkheden hebben. Het identificeren van pragmatische stoornissen bij kinderen met communicatieproblemen. Assisteren in het identificeren van kinderen die voor een autisme spectrum stoornis (ASS) onderzocht moeten worden. In de handleiding staat een toelichting bij het gebruik bij Vlaamse kinderen, bij kinderen met een specifieke taalstoornis (SLI), bij kinderen met ASS en bij kinderen met ADHD. |